In deze bijzondere tijden is het belangrijk om fysiek én mentaal gezond te blijven. COVID-19 heeft onze manier van leven en werken drastisch veranderd en dat vraagt nogal wat van je. We zoeken allemaal onze weg in de nieuwe manier van werken, vanuit huis of af en toe op kantoor en verzinnen nieuwe manieren om met collega’s en vrienden en familie in contact te blijven. Het is momenteel allemaal een beetje anders en één van de manieren om je draai te vinden in deze nieuwe situatie is door doelen te stellen. In deze blog vertel ik je waarom doelen stellen juist nu belangrijk is én hoe jij jezelf de komende maand kunt challengen door geen toegevoegde suikers te eten.

Waarom is het stellen van doelen goed voor je?

Doelen geven je structuur, houvast, uitdaging en energie! Eerder schreven we al eens over de 5 redenen waarom doelen stellen belangrijk is:

  1. Doelen zorgen voor motivatie. Als jij weet waar je voor wil gaan, is het makkelijker om vol te houden.
  2. Doelen geven je focus. Het zorgt ervoor dat jij weet waar je je aandacht op wil richten.
  3. Doelen helpen om te organiseren. Met je doel in gedachten kies je eenvoudiger waar je je tijd en energie aan wilt besteden. En waaraan niet.
  4. Doelen zorgen ervoor dat je je resultaten kunt meten. Doelen maken inzichtelijk waar je staat en wat je hebt bereikt.
  5. Het behalen van doelen geeft je energie. Successen mag je vieren! Het behalen van doelen geeft je een goed gevoel.

Jezelf uitdagen geeft je energie

En dit alles hoeft zich natuurlijk niet te beperken tot doelen op je werk. Zo heb ik begin mei het doel voor mezelf gesteld om elke dag 100 burpees te doen. Dat is natuurlijk een uitdagend doel. Nog steeds denk ik af en toe: waar ben ik nu eigenlijk mee bezig? Maar het levert me ook veel op. 

Zo voel ik me uitgedaagd en heb ik elke dag een voldaan gevoel als ik er weer 100 gedaan heb. Deze challenge doe ik samen een aantal collega’s en dat groepsgevoel helpt me om het vol te houden. Een gezamenlijk doel werkt voor mij heel motiverend. Door dit samen aan te gaan, hoor je ergens bij, je staat er niet alleen voor. Hierdoor denk ik bij veel taken: samen kunnen we dit fixen! Die 100 burpees per dag hebben daarom ook een positieve invloed mijn werk. Dat klinkt misschien gek, maar het is de mindset die me vooruithelpt. Er zijn - zeker in deze tijden - wel meer dingen die moeite kosten, maar die wel haalbaar zijn als je er maar echt voor gaat! Geen smoesjes, maar actie. Met resultaat, want ik merk dat mijn conditie vooruitgaat en ik er echt energie van krijg. Ik pak ook makkelijker taken op waar ik tegen op zie. Dat gevoel gun ik jou ook!

Challenge: juni suikervrij

Daarom starten we vanuit Createment in juni met een nieuwe challenge. Dit keer geen burpees, maar een maand lang geen toegevoegde suikers eten. Klinkt misschien eenvoudig, maar dat is het niet! Een volwassen Nederlander eet dagelijks gemiddeld 110 gram aan suiker. In totaal zijn dit 28 suikerklontjes per dag en meer dan 10.000 suikerklontjes (40 kilogram) per jaar. Shocking!

Wat betekent dat voor je lichaam? Suikers zorgen bijvoorbeeld voor een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel en daarna dus weer een dip in je energieniveau. Je alvleesklier wordt overbelast, het tast de kwaliteit van het gebit aan en kan zorgen voor overgewicht. Deze challenge heeft dus niet alleen een positieve invloed op je mindset en energie, maar ook op je lichaam!

Samen een maand zonder suiker

Ook jij kunt je aanmelden om met deze challenge aan de slag te gaan. En je staat er niet alleen voor, want je doet het samen met team Createment en andere deelnemers. We begeleiden je bij het behalen van dit doel met tips, motiverende blogs en lekkere, suikervrije recepten. Overtuigd? Meld je dan aan via een mailtje naar hello@createment.nl. Op 1 juni gaan we van start!

Plaats reactie